Inlägg publicerade under kategorin Nagellacks adventskalender 2015

Av Emma - 7 december 2015 05:30

   


Ett blått nagellack.

Detta krävde 3 lager för att bli helt täckande (Bara använt 2 lager på bilden och det blev inte tillräckigt täckande enligt min smak). Inte så lättmålad. Men en väldigt fin färg.


Jag ger tyvärr denna bara 2 av 5 poäng. De andra nagellacken jag hittills testat har varit bättre.

Av Emma - 6 december 2015 05:30

   


Körde dessa två i samma inlägg då det annars skulle bli väldigt korta inlägg.


Applikatorn högst upp: Jag gillar inte alls såna hära. Mascara delen är alldeles för smål och tjock. Och borst delen är alldeles för hård och plastig. 1 av 5 poäng.


Nagelfilen: Precis som vilken nagelfil som helst (metallfil.) Tänker inte betygsätta denna.

Av Emma - 5 december 2015 04:15

 


Har tyvärr ingen bild att visa er med detta lacket på, testade det bara lite snabbt på en nagel.


Men blev så förvånad över hur bra det var! Helt täckande i 1 enda lager, helt otroligt, hade jag aldrig förväntat mig!

Lättmålat också dessutom.

Helt klart 5 av 5 poäng! För detta priset också!

Av Emma - 4 december 2015 06:00

   


Glitter för naglarna.


Glittret fäste bra och håller bättre än förväntat. Lite svårt att få det jämnt, men kan ha att göra med att jag är lite ovan med just glitter. Men i övrigt så är jag nöjd med denna. Skulle önskat en lite större förpackning bara.


Jag ger denna 4 av 5 poäng.



Av Emma - 3 december 2015 05:45

 


Åter igen ett pytte pytte lack kom i kalendern.

Men gud så fint! Min perfekta rosa färg, och just som mina andra rosa favorit torkat igen helt så kom denna väldigt lägligt.

Täckande i 2 lager, ok torktid.

Ganska så hållbart, nu dagen efter så är det bara lite lite längst upp på några naglar.


För detta pris så får den 4 av 5 poäng.


Jag har använt:


The color workshop nailpolish utan färgnamn

Seche Vite dry fast top coat

Av Emma - 2 december 2015 05:45

 


Nagelfil/Nagelbuffer


Till att börja med så älskar jag designen, ser väldigt lyxig ut.

Den är inte så grov, så passar bra till finputs.

Jag är en sådan som inte märker någon skillnad på fil och fil så jag kommer inte betygsätta denna.

Just eftersom att enligt mig finns inget bra eller dåligt när det gäller filar, man måste bara hitta dens område eller vad man ska säga.

Av Emma - 1 december 2015 07:00

   


Till att börja med så kan jag säga att jag hade varit väldigt nöjd med denna om det inte vore för den otroligt lilla flaskan på 4,7ml.

Bra täckande på 2 lager. Torkar relativt fort, och är ganska hållbart, har börjat gå bort lite längst ut nu (dagen efter).

Med tanke på priset så är den väldigt bra. Dock väldigt svårmålad, borsten var inte alls så bra. Därav "spillet" som jag inte tog bort.


Men allt som allt och med tanke på priset så får den:

3 av 5 poäng.


The color workshop nagellack. Färgen verkar inte heta något, lite tråkigt.

Av Emma - 19 november 2015 08:00

 


Nu har jag gått och köpt deras nagellackskalender också, kunde inte motstå.

Med denna så hoppas jag få testa lite nya färger, ett top coat och base coat vore inte heller dåligt, är sugen på de där glitter burkarna som man ser på bilden, vill börja testa och leka runt med glitter men har inget sådant än.

Längtar till december så man får börja öppna dessa två!!

Har även deras smink kalender som jag skrev om i inlägget innan.

Det kommer komma en recension där jag testar och visar er varenda sak i denna kalender men kan inte lova att det alltid kommer komma upp rätt kalenderdag då vanliga inlägg också ska upp + recensioner ifrån sminkkalendern, men upp kommer de komma de lovar!


Dessa finns att köpa på öob.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Röstning

Vad vill ni helst se i bloggen?
 Mer om naglar
 Mer om smink
 Mer om skönhet
 Annat (skriv en kommentar om vad)

Ovido - Quiz & Flashcards