Inlägg publicerade under kategorin Nagellacks adventskalender 2015

Av Emma - 16 december 2015 05:30

   


Super finish french pink.

Ett nagellack till för att användas för fransk manikyr, som jag inte är något stort fan av. Så jag målade helt enkelt som vanligt.

Är inte så pass täckande som jag skulle velat, men i övrigt så är den helt ok. Väldigt liten flaska dock.

Men i övrigt så är den lättmålad, förvånandsvärt lättmålad faktiskt. Torktiden är lite sådär, trots seche vite, råkade förstöra några naglar när jag trodde att det var torrt. Men jag gillar den ändå.


Den får 3 av 5 poäng.

Av Emma - 15 december 2015 05:45

 


Ett top lack.

Trodde först att detta kunde vara något för mig. Men konstistenen är väldigt rinnig och den har väldigt kort "hals" som jag kallar det. Och jag som gillar att hålla i flaskan när jag målar och då måste jag ju vrida och vända på den lite grann så ni kan ju tänka er själva vad som hände.. Inte ett bra första intryck där inte.

Den ser ju inte så liten ut denna flaskan, men sen läser man på 4,8ml, det är ingenting.

Testade att använda denna som både bas och top lack, som baslack så fungade det ganska hyffsat, till och med så att jag upplevde att färgerna blev starkare, jämförde med mitt vanliga baslack på andra handen, men som toplack så gillade jag det inte så värst, det hade lång torktid och tog bort lite av lacket under trots att det hade fått torka länge.


Denna får bara 2 av 5 poäng.

Av Emma - 14 december 2015 06:15

 


3st nagelpinnar.

Och nej de är inte så läskigt vita som det ser ut som på bilden.. ^^ Utan de har samma ljusbruna färg som alla andra.

Med nagelpinnar så kan man göra designer, både enkla och lite mer avancerade.

Nagelpinnar är lite svåra att recensera då alla funkar på samma sätt och är i princip lika bra.

Av Emma - 13 december 2015 12:00

 


Nagelbands borttagnings kräm.

Jag har inte vågat testat denna, av den enkla anledningen att mina nagelband inte behövs tas bort, då de inte är ute på nageln. Ska försöka leta upp någon som jag skulle kunna testa denna på, så håll utkik lite längre fram om ni är intresserade.

Av Emma - 12 december 2015 06:00

  


Dekorations stenar(säger man så?).

Snygga och stilrena, lagom stora, men, lite väl få tycker iallafall jag.

Kan tyvärr inte testa dessa, då det enda limmet jag för tillfället har (ska skaffa bättre snarast!) inte är så bra, så det skulle inte göra dessa rättvisa.

Av Emma - 11 december 2015 05:15

 


Nageltejp.


Känns som en smart ide att inte ha det på rulle som alla mina andra är, för det är så knepigt tycker jag att få till det om man måste klippa, hitta änden och ha sig hela tiden.

Har tyvärr inte testat dessa än, tiden har inte funnits, men det bör vara av samma kvalite som andra.

Gillar kombinationen av färgerna så detta kan gå att göra något snyggt av i framtiden.

Av Emma - 10 december 2015 20:45

 


Förlåt för att det ej kom upp något inlägg igår men hade fullt upp med nationella provet i matte och dessutom så var innehållen i lucka 9 så totalt ointressant så hade noll motivation.


Nagelstickers.

Upplevde att dessa var svåra att få loss, nästan så man förstörde den bara för att få loss den.

Och sen så fäste den inte bra på nageln heller. Blev inte så imponerad av dessa, synd dock då motiven var ganska snygga.


Det får 2 av 5 poäng.

Av Emma - 8 december 2015 05:30

   

Ett lila nagellack, helt täckande i 2 lager.

Väldigt vacker färg, förvånandsvärt lättmålat dessutom.

Trodde inte alls att detta skulle vara något för mig, tills jag provade den! Det är just av denna anledningen som man ska prova allt, annars kanske man går miste om flera favoriter.


Jag ger denna 4 av 5 poäng.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Röstning

Vad vill ni helst se i bloggen?
 Mer om naglar
 Mer om smink
 Mer om skönhet
 Annat (skriv en kommentar om vad)

Ovido - Quiz & Flashcards