Alla inlägg under november 2015

Av Emma - 30 november 2015 04:15

 


Forever Aloe Berry Nectar


Denna har jag testat en gång tidigare och den levde upp till förväntningarna.

Denna dricker man för att magen ska fungera bättre.

Och man märker skillnad efter kanske 2 månader dagligt drickande.

(Det räcker med 10ml /dag men det står 30ml 1-3 gånger dagligen men isåfall skulle man bli ruinerad för den tar slut direkt då.)

Denna finns i 3 smaker, en helt naturell (provsmaka innan ni köper den naturella, tyckte inte den smakade bra alls...)

berry nectar och en till fruktsmak som jag inte kommer ihåg just nu.

Denna innehåller 96% Aloe vera, till skillnad emot andra aloe vera drycker som inte innehåller mycket alls så man måste dricka massvis med sådana per dag för att märka skillnad.

Vet inte vad jag ska säga mer om denna förutom att min mage mår väldigt bra på denna och att jag rekommenderar den.


4 av 5 poäng.


Denna finns att köpa ifrån forevers återförsäljare.

Forever Aloe Berry nectar 290kr/ 1000ml

Av Emma - 29 november 2015 04:30

 


Recension Aloe Ever-shield deoderant stick Forever


Denna deo är ganska dyr men den räcker i evigheter! Använde den här flera gånger om dagen i somras lite överallt för att jag gillar inte att svettas. Och efter ett tag så var jag helt säker på att den borde vara slut för att jag använt den så mycket men kollade och över halva var kvar, blev lagom förvånad och imponerad kan man säga. ^^


Den innehåller inga aluminium salter överhuvudtaget som många av de vanligaste deosarna som finns.

Aluminium är ju inte bra att få in i kroppen och definitivt inte i ett så sårbart ställe där många rakar sig, det bildas sår och så vidare.

Ni har kanske varit med om att ni rakat er under armen, och sen efter ett tag tagit på deo och det svider så inåt..

Jag har hårdtestat denna inpm detta område och det svider inte alls! Har till och med rakat helt utan vatten, lödder, krämer, allt, och tagit på deo direkt efter, vart lagom torr och röd men det sved inte alls när jag tog på deo och då är det riktigt imponerande!


En annan sak som är bra med denna deo är att den inte luktar så mycket och man känner sig mycket fräschare än med andra deos. Det enda minus jag vet med denna är att den inte håller i sig så länge, man måste ta på oftare, minst en gång per dag för att inte känna sig svettig (står på att den ska hålla i 24h).


Men i det stora hela så får denna 4 av 5 poäng. Hade älskat om den höll längre.


Finns att köpa av forevers återförsäljare

Aloe Ever shield Deoderant stick 92kr / 92,1g



Av Emma - 28 november 2015 04:00

 


Nageldesign - Glitterly purple


Testade en ny slags nageldesign på pekfingret, syns inte så bra på bilden men det är glitter på sidorna som går lite in mot nageln. Blev inte så bra men livade upp naglarna lite grann tillsammans med nageln med fullt glitter.

Borsten på lila nagellacket var väldigt svårmålad, gillar inte nordic caps borstar så mycket men nagellacken är jättefina.

Lacket är så glansigt så man nästan skulle kunna spegla sig i det, har (som vanligt) seche vite's toplack på men redan innan jag hade på det så var det otroligt glansigt!


Är inte så nöjd med designen, men så är det ju, man kan inte bara visa upp allt som är perfekt och jättestolt med, man måste ju kunna visa upp det man inte är helt nöjd med också, då ser man också hela tiden hur man förbättras och även kan få tips från andra hur man ska göra det bättre.


Har använt:


Nordic cap NP23

Ett ljusglitter lila utan namn ifrån perlfashionuk

Seche Vite dry fast top coat

Av Emma - 27 november 2015 05:15

 


Tandkräm kommer inte vara så ofta förekommande i denna blogg men just denna har jag lovat er en recension på och denna kan jag verkligen rekommendera!

Den innehåller inte flour alls, många av er börjar säkert tvivla redan nu men, har kollat upp lite och denna innehåller bi propolis som ska ha samma funktion som flour men inte vara farligt för oss. För som ni säkert vet så är flour endast bra för tänderna men inte alls för kroppen. Det är alltid minst några atomer flour som vi får i oss varje gång.


Jag har alltid tidigare haft problem med rött tandkött, vad jag än gjorde, hur jag än borstade, försökte med allt, tills jag testade denna, det var borta efter några dagar! Sen var tandköttet rosa och fint för första gången på länge och jag ändrade endast tandkrämen. 

Inga ilningar alls, men efter jag testade en annan tandkräm efter att ha använt denna ett tag så fick jag ilningar direkt trots att den tandkrämen var gjord för att man inte skulle få ilningar?!

Jag har bara gott att säga om denna tandkräm, och är inte ett dugg orolig för att denna inte innehåller flour, snarare tycker jag det är bra. Den är dessutom väldigt dryg så den räcker länge, och till råga på allt så är tandkrämen grön. ^^


En solklar 5 poängare.


Forever Bright Aloe vera toothgel 98kr/130g

Av Emma - 26 november 2015 05:30

    


Har idag testat två av mina nya nagellack ifrån nordic cap.

Dock så skulle denna nageldesign bli (enligt mig) snyggare med en mjölk vit färg och inte en glittrig, men det blir ändå en snygg tvist på det.


Dessa nagellack var lite småmålade men resultatet blev bra, helt täckande efter 2 lager.

Men torkade inte fullt så fort som jag hade hoppats (trots seche vite) så fick laga ihop lacket på någon nagel.

Men i det stora hela så är jag nöjd, högre kvalite än man någonsin kan begära av ett 10 kronors lack.


5 av 5 poäng, med tanke på prisklassen.


Har använt:


Nordic cap star nails NP27

Nordic cap star nails NP12

Seche Vite dry fast top coat



Av Emma - 25 november 2015 09:00

 


Idag var jag på netto och införskaffade några nya nagellack. Ursäkta bildkvaliten.

Det är en jättefin mörkblå, en vit glittrig och en svart.

Kommer testa dessa senare i seperata inlägg.


Nagellack med bra kvalite för endast 10kr st. Har numera 7st och är jättenöjd med de.

I färgerna (från vänster)


NP22

NP27

NP12

Av Emma - 24 november 2015 07:30

 


HM:s nya nagellack. Kan börja med att säga att jag är imponerad. Stor lättmålad borste, den observante ser att det inte blev perfekt iallafall, men det har ej med lacket att göra utan att jag var stressad. Bra täckande och godkänt hållbart.

Torkar ganska fort emellan lagrena och resultatet blev väldigt fint.

Dessa nagellack finns i massvis av fina färger.

Ett minus är att det bara 8ml i, älskar lack som har det dubbla! Och vad lacket heter skrapas bort rätt fort vilket jag tycker är lite tråkigt.

En annan sak är att det är väldigt stor färgskillnad i olika ljus? Till exempel så ser den orange ut på bilden men egentligen så är den rosa, blev lite besviken när jag köpte en jättefin rosa färg och så ser det oranget ut största tiden. 


Allt som allt så får de 4 av 5 poäng.


50kr / 8ml


Har använt:


HM Happily ever after

Seche vite dry fast top coat

Av Emma - 23 november 2015 08:00

   


Detta är mitt absoluta favorit top lack som jag inte kan vara utan, har blivit så bortskämd med torktiden att jag aldrig skulle kunna tänka mig att måla utan detta igen.. Men måste ju självklart testa fler olika också, kanske finns fler bra därute.


Jag har bara bra saker att säga om detta top lack. Om man bortser lite ifrån lukten som man snabbt vänjer sig vid.

Det torkar på minuten så man kan börja göra saker nästan direkt (försiktigt såklart).

Det blir otroligt glansigt och hållbart, hur hållbart beror också på lacket under och baslacket. Men det blir mycket mer hållbart med detta. Det är en stor flaska på 14ml(älskar stora flaskor), så det räcker väldigt länge. Så det väger upp det höga priset.


En del säger att det drar ju bort lacket under! För man ska måla detta på när lacket under fortfarande är vått.

Men! Man ska ta på mycket på borsten, så det blir en droppe på den, och måla på nageln, om du hela tiden har mycket lack på borsten så kommer det ej dra bort lacket under alls. Det är när man börjar dra men det inte är så mycket lack kvar så borsten är "torr" som lacket under följer med. Och det kan då se ut som att det aldrig skulle kunna torka men det gör det, och fort!


Vet inte vad jag mer ska säga om detta lack förutom att jag äskar det.

Seche Vite dry fast top coat.


Kostar ca 129kr och finns på bland annat Åhlens, kicks.

Ett tips är att kolla på ebay, om du orkar vänta lite längre men det blir också mycket billigare.


En solklar 5 poängare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Röstning

Vad vill ni helst se i bloggen?
 Mer om naglar
 Mer om smink
 Mer om skönhet
 Annat (skriv en kommentar om vad)

Skapa flashcards