Inlägg publicerade under kategorin Smink adventskalender 2015

Av Emma - 7 december 2015 05:45

 


I dagens lucka så fanns det ett nagellack.

Och eftersom att det är precis samma färg bara annan form på flaskan (som nagel #5) så kommer jag hänvisa till recensionen om Nagelkalender #5. Då det är precis samma.

Och den fick 5 av 5 poäng.


Ursäktar mig för dålig bildkvalite.

Av Emma - 6 december 2015 05:30

   


Körde dessa två i samma inlägg då det annars skulle bli väldigt korta inlägg.


Applikatorn högst upp: Jag gillar inte alls såna hära. Mascara delen är alldeles för smål och tjock. Och borst delen är alldeles för hård och plastig. 1 av 5 poäng.


Nagelfilen: Precis som vilken nagelfil som helst (metallfil.) Tänker inte betygsätta denna.

Av Emma - 5 december 2015 05:30

 


Ännu en produkt som är svår att recensera, 2st små borstar som man inte riktigt vet vad de ska användas till.

Men generellt kan jag säga att de är väldigt mjuka, inte så plastiga. Men ett alldeles för kort skaft, det är endast kabuki borste av någon anledning (för mig iallafall) som korta skaft fungerar på.


Jag gillar inte dessa, men har heller inte testat att sminka med de (vad ska man ens sminka med de?).

Så därför kommer jag ej betygsätta.

Av Emma - 4 december 2015 05:15

   


Otroligt fina ögonskuggor!

Blev (som vanligt) helt kär i dessa färger. Glittrar så fint! Lättarbetande, täckande och hållbara.


Har använt alla färger förutom den högst uppe till vänster.


Highlighter creamen är så snygg att lägga på lite lite grann av på vissa ställen, för att framhäva och så glittrar det så fint.


Denna får 5 av 5 poäng, älskar den!


Av Emma - 3 december 2015 06:15

 


En rouge. Med två färger i, ganska så skrikig orange och rosa.

Min första tanke var "hur ska så starka och skrikiga färger kunna se bra ut som rouge?!" Hela poängen med rouge är ju att det inte ska synas att man har det utan ska vara som en naturlig rodnad.

Men jag testade (har ingen bild på det tyvärr) och man får ta pytte pytt lite på borsten och tona ut en del, men i slutändan så blev resultat naturligt och fint.


Jag ger denna 3 av 5 poäng, väldigt lätt hänt att man får på för mycket och då är det kört.

Av Emma - 2 december 2015 06:00

   


En läpppenna i otroligt fin färg, förvånandsvärt täckande, ganska lättmålad.

Håller ändå hyffsat bra för att inte ha kostat många kronor, åt middag med detta på och det såg fortfarande hyffsat ut efteråt. Det hade försvunnit en del, men inte så mycket.

Ett minus är att det blir ganska så torrt.


Ber om ursäkt för dålig bild, är inte van vid att fota ansikte bra och av någon anledning så har jag fått lite finnar nu, har i princip inga alls annars.


The color workshop lippencil


3 av 5 poäng. Med hänsyn till priset.

Av Emma - 1 december 2015 08:00

 



Ögonskuggor och 1 highlighter cream.

Tyckte att också denna var i minsta laget (speciellt när denna på bilden var mycket större så blev besviken).

Men annars så var det riktigt fina färger, 2 otroligt vackert glittrande färger och så 2 matta, som jag inte tyckte lika mycket om, men har inte så många matta ögonskuggor så det var väldigt välkommet iallafall.

 



Här är alla färgerna, utan primer. De syns inte så bra och var inte heller så hållbara.

 


Här är alla skuggor med primer, skuggorna syns mycket bättre, färgerna kommer fram mer och framförallt så höll de mycket bättre, de två matta skuggorna höll förvånandsvärt bra med primer.


Jag ger denna 4 av 5 poäng, då med tanke på priset och lite är på grund utav att jag älskade färgerna.


Av Emma - 18 november 2015 08:00

 


Fick denna idag av min underbara pojkvän. En adventskalender med smink och smink tillbehör.

Det jag hoppas med denna är att få testa en massa nya saker, nya färger och kanske till och med hitta någonting som är väldigt bra, vem vet?

Det ska iallafall bli väldigt kul att öppna denna och hitta en rolig grej att testa varje dag. Det kommer komma en recension av allt i, kan inte lova att det kommer upp precis rätt dag jämfört med luckan alltid då skolan kommer först och jag kanske inte alltid hinner då de vanliga inläggen ska upp också helst varje dag.

Denna finns att köpa på öob.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Röstning

Vad vill ni helst se i bloggen?
 Mer om naglar
 Mer om smink
 Mer om skönhet
 Annat (skriv en kommentar om vad)

Ovido - Quiz & Flashcards