Alla inlägg under november 2015

Av Emma - 7 november 2015 08:00

Har ett jättebra tips till alla er därute som har problem med torra läppar, bland annat jag, har gjort slut på många stora läppbalsam i mina dar.. ^^

Detta blir alltså helt naturligt och går även att få helt ekologiskt för er som gillar det.



Du behöver:


Vattenbad

Olja till exempel rapsolja eller olivolja fungerar bra

Bivax

Alternativt också vaniljsocker eller annat för bättre smak

Burkar/små flaskor att hälla i (leta fram mer än du tror, blir oftast mer än vad man tänkt)


Gör såhär:


Lägg i bivax + oljan i vattenbad, låt smälta helt. Häll i eventuell smak, vaniljsocker funkar bra för mig.

Var snabb att hälla upp försiktigt i burkarna, var försiktigt dock det är varmt.

Låt svalna i minst en halvtimme.


Städtips:


Häll inte vatten i det du använde till vattenbad när du hällt upp vätskan i pyttssarna för då stelnar det på två röda, skrapa hellre ur så mycket du kan innan.


Jag har tyvärr inga mått att ge er, då jag hittade detta recept på engelska för ett bra tag sedan och hade ingen aning om vad det var för mått så har alltid gått på känn. Man får prova sig fram helt enkelt och som med allt annat så blir man bättre och bättre.


Lycka till!

Av Emma - 6 november 2015 08:00

 


"Med en unik kombination av fuktgivande ingredienser och hjortron, är det kliniskt bevisat att formulan genom hudens naturliga processer förbättrar hudens fuktnivå 3 gånger och smidig hud varje dag."

Neutroena norweigan formula nourishing body balm with nordic berry, dry to very dry skin.


En body balm som luktar något otroligt, går fort in i huden och det känns inte kladdigt alls.

Man känner sig mycket mjukare efter användning med denna, fick en wow upplevelse när jag testade denna för första gången. Fräschiga känslan är på topp med denna på.


Absolut en favorit hemma hos mig! Speciellt på sommarkvällar och man smörjer in innan man ska lägga sig, blir så svalt och skönt!!


En solkar 5 poängare.

Finns på bland annat apotek för 69kr/ 200ml

Neutrogena body balm

Av Emma - 5 november 2015 08:00

   


Har testat Forevers mineral foundation och deras kabuki borste nu under en tid och måste säga att det uppfyllde mina förväntningar. Vilket var att det fortfarande skulle se naturligt ut men samtidigt jämna ut hudtonen och helt enkelt se bra ut utan att vara för mycket, perfekt till vardags helt enkelt,  men för dig som vill ha ett väldigt täckande resultat så är nog inte detta något för dig. 


Har använt detta väldigt mycket, under lång tid nu och det syns inte ens att det är använt, så det är otroligt drygt!

Och borsten, finns det absolut inget att klaga på. Det följer med en liten plast förpackning till borsten så att du enkelt kan ta med den i sminkväskan utan att pudra ner allt, och man ska aldrig ha borstar ligga huller om buller i en väska med allt möjligt i.


Så allt som allt så kan jag säga att det är väldigt prisvärda produkter och foundationen räcker i en evighet, kvaliten är på topp och jag har faktiskt ingenting att klaga på. Detta blev snabbt en favorit hos mig till vardags.


Dessa produkter finns att köpa ifrån forevers återförsäljare enbart.

Sonya flawless mineral foundation - 300kr    (6g)

Sonya kabuki borste - 71kr

Av Emma - 4 november 2015 17:55

 

First try Ombre nails - At the seaside.


Först ursäkta, är inte så noga vid "städning" runt om än, ska bli ändring på det när jag skaffat en corrector pen!

Detta är som sagt första gången jag provar ombre nails och kan säga att jag blev nöjd för ett första försök.

Visa naglar blev självklart bättre en andra, speciellt på vänster handen (den jag visar ^^) då jag är vänsterhänt så börjar jag alltid på högerhanden så lärde mig lite tekniker under "resans gång". Första nageln jag gjorde blev ju miserable.. 

Men det får sitta kvar någon dag iallafall innan jag målar över med annat. Om jag kan hålla mig.

Det ser även bättre ut i verkligheten än på bild, då man inte ser glanset eller att det små glittrar, vilket är synd.


Det jag har använt är:


Nordic cap star nails NP30

Gallery colours Electric blue 382

De blåa nageldekorationerna (i brist på bättre namn) är från Depend

Seche Vite dry fast top coat


Av Emma - 4 november 2015 08:00

 


Jag har bara två av de tre sorterna, Verbena och Aloe vera.

Kan börja med att säga att jag tycker att den med aloe vera i luktar himmelskt!!


En hand och nagelkräm i ett i bugdetklassen som verkligen fungerar!

Torkar in fort i huden om man inte tar för mycket, blir inte kladdig och jobbig, man blir otroligt mjuk direkt och förebygger spruckna händer nu på vintern. Använder denna morgon och kväll och mina spruckna och blodiga händer är ett minne blott! När det är riktigt kallt på vintern kom ihåg att det kan vara bra att smörja in innan du ska gå ut också  (självklart måste det gå in helt i huden innan du går ut) och sen glöm för all del i världen inte vantar.


Dessa finns lite överallt, till exempel ICA och Netto för cirka 15 kr styck och för det priset så får det solklara 5 av 5 poäng.

Ca 15:- /100ml




Av Emma - 3 november 2015 20:28

     


En enkel nageldesign nu såhär att komma igång med bloggen.

Det syns inte på bilden men det röda nagellacket glittrar lite lätt och verkligen lyser under det vita, skitsnyggt!

 

Det jag har använt är följande:

 

Nordic cap Star nails NP39  - 2 lager, skulle dock räckt med ett.

Isadora grafitti nail top 802 White art

Seche vite dry fast top coat


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Röstning

Vad vill ni helst se i bloggen?
 Mer om naglar
 Mer om smink
 Mer om skönhet
 Annat (skriv en kommentar om vad)

Ovido - Quiz & Flashcards