Alla inlägg under november 2015

Av Emma - 15 november 2015 08:00

 


Åhlens egna ögoncreme.

"Å Ögoncreme vårdar den känsliga hyn runt ögonen och motverkar trötthetslinjer. Makadamiaoljan aborberas lätt av huden och verkar återfuktande. Ett ljusreflekterande pigment hjälper till att dämpa mörka ringar. Oparfymerad."


Har använt denna i lite mer än två månader nu.

Tycker att den återfuktar bra och man blir inte längre sådär torr om ögongen som man annars kunde bli ibland.

Men tycker inte riktigt att det ljusreflekterande pigmentet hjälper riktigt så mycket som jag hade hoppats, ser knappt någon skillnad alls, hade förväntat mig lite mer. Ett stort plus för denna är att den är tillverkad i sverige, det är inte ofta man ser det.


Finns att köpa på Åhlens 50kr/15ml


Den får 3 av 5 poäng.

Av Emma - 14 november 2015 08:00

 


Gunry Rengöringsgel


Jag har inte hårdtestat denna ännu, utan bara använt när jag ej haft smink eller bara mineralpuder då jag använder sminkborttagning först när jag haft mer än så.


Men nu till saken.

Den tar bort sminket bra och även rengör på djupet, man ser och känner sig ren efteråt. Den är väldigt dryg då man inte behöver använda så mycket varje gång. Jag har fet hy så kan inte säga om detta kommer bli så för dig med men jag blir inte torr i ansiktet efteråt men det blir inte fett heller. Det enda jag kan tycka är lite dåligt är lukten, man känner den bara om man kommer väldigt när men iallafall, jag tycker inte den luktar så jättegott, men det är inget problem så. Om du vill ha något som funkar och inte vill lägga ut en förmögenhet på rengöringsprodukter så kan jag varmt rekommendera denna. Kommer själv köpa fler när denna tar slut.


Finns bland annat på ÖoB och kostar ungefär 20kr/125ml.


Den får 4 av 5 poäng.

Av Emma - 13 november 2015 08:00

 


Pierre René

Nail polish remover without aceton.


Måste tipsa om denna nagellacks borttagning, testar andra ibland men kommer alltid tillbaka till den här.

Det är ingen aceton i vilket är bra, jag kommer inte ihåg just nu exakt varför men tycker att det säger säg självt lite att aceton är inget man vill ha på naglarna direkt eller andas in.

Den innehåller olja, vilket jag också tycker är bra, känns inte som att de naglarna blir så torra efteråt då. Och anledningen till att många avråder från borttagning med olja i är för att oljan är svår att få bort om man vill måla på nya naglar direkt, då olja gör så att det fäster sämre. Men jag brukar använda diskmedel och tvätta naglarna med, tycker det fungar väldigt bra, men man får inte glömma att smörja in nagelbanden efter manikyren är klar om man använt diskmedel.

Ett plus är också den stilrena designen som jag gillar.


Nu till själva "funktionen". 

Det försvinner enligt mig tillräckligt fort, man behöver inte alls jobba bort det länge. Några få gnuggningar så är det borta.

Det går inte åt så mycket åt gången så den räcker väldigt länge.

Och bland det bästa med den, den luktar inte illa överhuvudtaget! Visst den luktar liite, men inte alls illa. (Enligt mig iallafall, men finns säkert någon som tycker den luktar illa.)


Jag vet inte exakt vart man kan köpa detta, men jag köpte det på ICA (aldrig sett det någonannanstans) för 50kr, inte alls så farligt.

145ml.


Denna får 4 av 5 poäng.

Av Emma - 12 november 2015 08:00

 


En enkel nageldesign med två lager med Sally Hansen 110 Wedding glitters.

Tycker att det blev så fint, och man ser hur det glittrar så fint på bilden, väldigt nöjd!

Men kan även tycka att borsten var lite väl bred, jag gillar breda borstar, så mycket enklare att måla men denna var lite för bred. Så det är därför som det kom utanför på lillfinger nageln om någon observant har noterat det, en stor borste och en liten smal nagel är lätt hänt att det kommer utanför. (Och lat som man är så låter man det vara, förr eller senare så försvinner det ju av sig självt..)


Jag har använt:


Sally Hansen 110 Wedding glitters

Seche Vite dry fast top coat

Av Emma - 11 november 2015 08:00

 


Recension - Sally Hansen nagellack


Först blev jag väldigt förvånad över hur täckande det var i ett lager, (har använt 2 lager, men det behövdes egentligen inte), det var ganska lättmålat och tog inte alls lång tid.

Det höll upp till förväntningarna kan jag säga.

Det guldbrun glittriga lacket tycker jag blev så otroligt fint på, en väldigt fin färg.

Torktiden kan jag inte riktigt gå på då jag använder ett snabbtorkande överlack men det tog inte så lång tid som jag behövde vänta emellan lagren iallafall.

Jag är nöjd och ångrar inte för en sekund att jag köpte dessa nagellack, nya favoriter helt klart. (Kanske ska köpa på mig fler nästa gång jag åker till rusta igen. ^^)


5 av 5 poäng.


Sally Hansen complete Salon manicure i färgerna:

       

       110 Wedding glitters

       831 Cute-ture


Har även använt Seche vite dry fast top coat.

Av Emma - 10 november 2015 08:00

 


När jag var på rusta igår så kunde jag inte hålla mig ifrån att köpa dessa snyggingarna ifrån Sally Hansen, kostade bara 25kr styck där och har hört så mycket gott om dessa. Kommer seperata inlägget med recension och liknande senare så då blir det upp till bevis för lacket. Det är en fin guldglittrig, men som ändå är lite mer brunare i färgen och inte sådär "för guldig", en jättefin ljusrosa och en väldigt ljus rosa beige blandning(den är inte så vit i verkligheten som den ser ut att vara på bilden), jättefina färger för de som inte vill ha för mycket färg på naglarna till exempel.


Det är dessa färger (ifrån vänster)

110 Wedding glitters

831 Cute-ture

839 In the flesh

Av Emma - 9 november 2015 19:08

 


Detta målade jag igår men det syns ingen skillnad, en fin blå lätt skimrande färg.


Det jag använt är:


Nordic cap star nails NP30

Seche vite dry fast top coat

Av Emma - 8 november 2015 08:00

 


Nordic cap Star nails NP39


Först måste jag ursäkta igen för jag inte har städat runt naglarna än men jag lovar jag ska bli bättre på det!


Detta är ett 10 kronors lack som finns att köpa lite här och var på Willys, Netto, Citygross bland annat.

Måste börja med att säga att dessa lack har lite varierande kvalite och vissa är bättre och vissa är sämre.

Just detta lack är kvalite! Det är täckande i 1 enda lager, nu har jag två lager alltid men det skulle räckt med ett.

Det torkar ganska fort om man gör tunna lager och det är relativt lättmålat.


För detta priset så får just detta lack 5 av 5 poäng. Men vissa av deras lack har en sämre kvalite och de skulle jag kanske ge 2 av 5 poäng. Så det är lite som ett lotteri om det är bra eller dåligt. Men ja jag rekommenderar detta lack och rekommenderar att köpa i lite olika färger så får du iallafall ett eller några riktigt bra lack!


Det ser lite oranget ut på bilden men det är rött, lite metallic röd till och med.


Jag har använt:


Nordic cap star nails NP39

Seche vite dry fast top coat

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Röstning

Vad vill ni helst se i bloggen?
 Mer om naglar
 Mer om smink
 Mer om skönhet
 Annat (skriv en kommentar om vad)

Ovido - Quiz & Flashcards